Nav šaubu, ka kiberdrošība pēdējos gados ir kļuvusi par nozīmīgu izaicinājumu gan valsts, gan uzņēmējdarbības līmenī. To ir veicinājuši gan likumdošanas faktori (kā piemēram, ES NIS direktīva (2016/1148) un Vispārējā datu aizsardzības [jeb GDPR] regula (2016/679)), gan nepārtraukta negatīvo ziņu plūsma par datu noplūdes incidentiem. Tādā veidā uzņēmumi, uz kuriem attiecas šo likumdošanas aktu noteikto prasību kopums ir spiesti rīkoties, bet pārējie – nolūkojas uz negatīvo informācijas fonu un apsver rīcību, lai aizsargātu savu biznesu.
Bet kas tieši būtu darāms, lai pasargātu savu uzņēmumu no nepatīkamiem zaudējumiem ? Ar ko sākt un kurā virzienā doties ? Viennozīmīgu atbilžu nav, taču centīsimies šos jautājumus sastrukturēt loģiskos soļos ar praktiskiem ieteikumiem rīcībai.
Taču pirms runājam par risinājumiem, svarīgi saprast, kur rodas zaudējumi. Apkoposim galvenos no tiem: